تولید و توزیع سنگ های ساختمانی در ابعاد تایل و اسلب

آدرس : اصفهان - شهرک صنعتی محمود آباد

مناسب‌ترین سنگ برای محوطه‌سازی حیاط کدام است؟

تعداد بازدید: 0 بازدید

یکی از بخش‌های خانه که می‌تواند در زیبایی ساختمان مؤثر باشد محوطه حیاط ساختمان است. استفاده از سنگ برای محوطه سازی حیاط، می‌تواند در زیبایی این بخش ساختمان تأثیر بسزایی داشته باشد. سنگ‌های طبیعی بهترین متریال برای استفاده در حیاط ساختمان‌ها می‌باشند. در این نوشتار قصد داریم تا انواع مختلف سنگ محوطه سازی را معرفی کنیم.

ویژگی سنگ ساختمانی به‌عنوان سنگ حیاط

اگر به دنبال سنگ مناسب برای کف حیاط و محوطه خود هستید باید چند نکته را در نظر داشته باشید. اولین و مهم‌ترین مورد این است که باید ببینید سنگ ساختمانی که انتخاب کرده‌اید در برابر سرما و گرما مقاوم هستند یا خیر. سنگ حیاط به دلیل اینکه در معرض فشار و شرایط جوی و نور آفتاب قرار دارد باید مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشد.

همچنین میزان مقاومت فشاری و میزان جذب آب سنگ مورد نظر را بررسی کنید. زیرا در حیاط امکان آبریزی و بارش باران وجود دارد پس سنگ این بخش باید از جذب آب پایینی برخوردار باشد. سنگ‌هایی که برای محوطه سازی حیاط انتخاب و استفاده می‌کنید حتماً باید یک نوع فرآوری در تولید آن‌ها به کار رفته باشد، مثلاً تیشه‌ای و یا فِلیم شده باشند. این موضوع باعث می‌شود که سطح سنگ زبر شود و  مانع از سُرخوردن افراد گردد.‌‌

انواع سنگ برای محوطه سازی حیاط

همان‌طور که می‌دانید انواع مختلفی از سنگ‌های ساختمانی در بازار موجود هستند که هر کدام از آن‌ها کاربردهای مختلفی دارند. بنابراین لازم است که در برای انتخاب سنگ حیاط دقت لازم را به خرج دهید تا سنگ مناسب برای این قسمت تهیه کنید. به همین دلیل چند نمونه سنگی که معمولاً برای این قسمت به کار برده می‌شوند را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ماسه سنگ تزیینی

یکی از گزینه‌هایی که برای محوطه‌سازی حیاط وجود دارد خرید شن و ماسه سنگ است. این ماسه‌ سنگ‌های رنگی یکی از محبوب‌ترین سنگ‌ها برای محوطه‌سازی حیاط به شمار می‌آیند. ماسه سنگ بسیار با دوام و مقاوم است و حتی پس از گذشت چندین سال هم قابل استفاده می‌باشد. نگهداری از ماسه سنگ تقریباً ساده است و می‌توانید حتی با وجود این سنگ حیاط خود را به‌راحتی تمیز کنید.

سنگ گرانیت

می‌توان گفت یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین سنگ برای محوطه سازی حیاط سنگ گرانیت است. سنگ گرانیت بسیار مقاوم بوده و از دسته سنگ‌های آذرین محسوب می‌شود که از لایه‌های درونی زمین خارج شده است.ماهیتاً سنگ گرانیت، سنگی سخت و بدون تخلخل است که این ویژگی آن را برای نصب در شرایط آب و هوایی سخت و سر سیر مناسب کرده است. یکی دیگر از مزیت‌های سنگ گرانیت به‌عنوان سنگ محوطه سازی تنوعی است که در طرح و رنگ خود دارد. شما می‌توانید گرانیت را در رنگ‌ها و اشکال مختلف در بازار پیدا کنید که رنگ‌های تیره و روشن را شامل می‌شود. سنگ گرانیت در بخش‌های دیگر ساختمان نیز کاربرد دارد، از جمله:

  • استفاده برای پلکان
  • کاربرد در دیواره‌ها
  • در دیوار راه‌پله
  • استفاده در جدول‌های تزئینی حیاط

سنگ حیاط تراورتن

سنگ تراورتن یکی از بهترین سنگ‌ها برای کف ساختمان می‌باشد. سنگ تراورتن سنگی سخت‌تر و کم تخلخل‌تر از سنگ آهک است و  این موضوع باعث می‌شود تا نگهداری از سنگ تراورتن آسان‌تر از سنگ آهک باشد. سنگ تراورتن به دلیل سطح صافی که دارد برای پای برهنه مناسب است و گزینه خوبی برای استفاده در کف استخرهای موجود در حیاط می‌باشد.

محوطه‌سازی حیاط

سنگ لوح

در ساخت‌وساز حیاط و ویلاها برای زیباتر شدن محوطه حیاط عموماً از سنگ لوح استفاده می‌کنند. رنگ این سنگ از ذغالی تا رنگ یشمی متغیر است و گزینه مناسبی برای مناطقی است که اقلیم سردسیر دارند زیرا این سنگ از مقاومت بالایی در مقابل سرما برخودار است و در نتیجه ماندگارتری بالاتری دارد.

سنگ مرمریت

اگر تمایل دارید از تم روشن و کرمی رنگ به‌عنوان سنگ برای محوطه سازی خود استفاده کنید، سنگ‌های مرمریت می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی برای این قسمت باشند. سنگ مرمریت به علت بافت متراکم و محکمی که دارد می‌تواند یک سنگ کف ماندگار و بادوام باشد. سنگ مرمریت مدل و طرح‌های مختلفی دارد که در سایزهای متنوع ارائه می‌شود. سنگبری آتاسنگ نیز ارائه دهنده سنگ‌های مرمریت و تراورتن با ابعاد دلخواه شما می‌باشد تا بتوانید از این سنگ‌ها در بخش‌های مختلف ساختمان به ویژه به‌عنوان سنگ محوطه سازی استفاده کنید.

نکات مهم در انتخاب سنگ حیاط در  چیدمان

نحوه چیدمان سنگ حیاط از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا این چیدمان  در زیبایی ساختمان تأثیر می‌گذارد. توصیه می‌شود جهت چیدمان از یک تیم متخصص یاری بگیرید. برای محوطه‌هایی که بزرگ و چند قسمتی هستند پیشنهاد می‌کنیم که از یک نوع سنگ محوطه سازی استفاده نکنید، زیرا چنین فضای بزرگ یکنواخت به نظر می‌رسد.

با توجه به کارایی که هر قسمت از محوطه‌سازی حیاط دارد از سنگ مناسب آن قسمت استفاده کنید. قبل از سنگفرش کردن حیاط تقسیم‌بندی‌های لازم را انجام دهید و کارایی که هر قسمت دارد را مشخص کنید. بعد از چیدمان و تقسیم‌بندی شاید فضای کمتری برای پوشش با سنگ باقی بماند در نتیجه هزینه کمتری شامل حال شما می‌شود.

نظرات کاربران نظرات دیگران رابطه با این محتوا0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دسته بندی سنگ ساختمانی

جست و جو های محبوب

سنگ تراورتن یزد
سنگ تراورتن یزد

سنگ بر اساس کاربرد