0913-918-1512 – 0913-459-997

آدرس : اصفهان - شهرک صنعتی محمود آباد

0 امتیاز از 0 رای

تفاوت سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی

تفاوت سنگ طبیعی و مصنوعی
296
1352
7 فروردین 1400
نویسنده مطلب: مدیر

آیا می دانید تفاوت سنگ طبیعی و مصنوعی چیست و استفاده از کدامیک مناسب تر است؟

توضیحات

آیا از تفاوت سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی اطلاع دارید؟ در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان سنگ‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. در این نوشتار قصد داریم تا شما را با تفاوت سنگ طبیعی و مصنوعی آشنا کنیم.

تفاوت سنگ طبیعی و مصنوعی

ازآنجایی‌که سنگ یکی از عناصر موجود در علم فنگ شویی است، امروزه استفاده از آن در نما ساختان و دکوراسیون مورد توجه قرارگرفته است. از انواع سنگ‌ها در بخش‌های مختلفی در زمان طراحی دکوراسیون استفاده می‌شود که این بخش‌ها می‌توانند در طراحی دکوراسیون داخلی، دکوراسیون خارجی، محیط بیرونی و یا فضای داخلی ساختمان باشند. به‌صورت‌کلی سنگ‌ها به دو دسته سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی تقسیم می‌شوند که تفاوت‌هایی میان این دو نوع وجود دارد. سنگ‌های طبیعی و مصنوعی بسیار شبیه به هم هستند، اما درعین‌حال تفاوت‌هایی نیز با هم دارند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

شکل ظاهری

انواع سنگ مصنوعی دارای ظاهر متفاوتی از انواع سنگ طبیعی هستند و ازآنجایی‌که سنگ مصنوعی به‌وسیله بشر ساخته می‌شود، انواع طرح‌ها و رنگ‌ها را می‌توان در آن ایجاد کرد. اما با وجود اینکه سنگ‌های طبیعی را نمی‌توان طراحی کرد، خود آن‌ها از طرح‌های بی‌نظیری بهره‌مند هستند و هر قطعه از آن‌ها دارای ظاهر متفاوتی از دیگری است و نمی‌توان آن‌ها را به‌صورت کاملاً مشابه یافت. این گروه از سنگ‌ها نیز دارای رنگ‌ها، طرح‌ها و بافت‌های بسیار زیبا و چشم‌گیری هستند که در تنوع بالایی قابل تهیه می‌باشند. [caption id="attachment_1503" align="aligncenter" width="700"]تفاوت سنگ طبیعی و مصنوعی تفاوت های سنگ طبیعی و سنگ مصوعی[/caption]

دوام

یکی از عوامل تأثیرگذار بر روی تصمیم‌گیری در خصوص خرید انواع سنگ‌ها، دوام آن سنگ است. در این خصوص انواع سنگ طبیعی دارای دوام بالاتری هستند و برای ساخت بناهای ماندگار، استفاده از این نوع سنگ گزینه مناسب‌تری است. در این صورت بنای مورد نظر تا قرن‌ها پا برجا خواهد ماند. در رابطه با اینکه چرا دوام سنگ‌های طبیعی بیشتر است باید بگوییم که در انواع سنگ طبیعی تخلخل کمتری وجود دارد و به همین دلیل دوام آن‌ها بیشتر است اما درصورتی‌که نوع طبیعی سنگ‌ها در برابر عوامل جوی قرار بگیرد در مقایسه با نوع مصنوعی زودتر دچار آسیب می‌شود و ممکن است به علت سرد و گرم شدن هوا دچار ترک و شکستگی شود. باوجود این مسائل باز هم دوام سنگ طبیعی بیشتر از سنگ‌های مصنوعی است و حتی اگر در آن‌ها ترک و شکستگی ایجاد شود نیز بیشتر از نوع مصنوعی عمر خواهد کرد.

میزان تطبیق‌پذیری

از دیگر مسائلی که باعث تفاوت سنگ طبیعی و مصنوعی می‌شود، این است که میزان تطبیق‌پذیری انواع مصنوعی در مقایسه با نوع طبیعی بیشتر است و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را بر روی بسترهای مختلف استفاده کرد و یا آن‌ها را بر اساس شرایط مختلف تهیه نمود. همچنین لازم به ذکر است که این نوع را می‌توان برای مکان‌های مختلفی که دارای آب‌وهوای مختلف هستند نیز استفاده کرد. [caption id="attachment_1505" align="aligncenter" width="700"]تفاوت های سنگ طبیعی و سنگ مصوعی عایق بودن سنگ طبیعی در برابر آب[/caption]

عایق بودن در برابر آب و حرارت

نکته دیگری که در رابطه با تفاوت سنگ طبیعی و مصنوعی باید گفته شود موضوع عایق بودن است. انواع سنگ طبیعی یک عایق حرارتی هستند که برای نصب آن‌ها نیازی به زیرسازی نیست اما انواع مصنوعی به دلیل تراکم بسیار بالا در برابر نفوذ آب مقاوم هستند و در این خصوص به‌صورت نفوذناپذیر می‌باشند.

هزینه موردنیاز

یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌های سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی ، هزینه موردنیاز برای تهیه آن‌ها است. در این خصوص باید گفته شود که سنگ‌های مصنوعی دارای قیمت مناسب‌تری هستند و می‌توانند برای ساختمان‌سازان مقرون به صرفه‌تر باشند. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که زیبایی که سنگ طبیعی به ساختمان شما می‌بخشد با سنگ مصنوعی قابل قیاس نیست. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت سنگ، روش نصب و اتصال سنگ است. از آنجایی که انواع سنگ مصنوعی در مقایسه با سنگ طبیعی به میزان ۲۰ الی ۳۰ درصد سبک‌تر هستند، فرآیند مربوط به نصب آن‌ها نیز آسان‌تر است و ازاین‌رو برای نصب آن‌ها هم هزینه کمتری صرف می‌شود.
 سنگ چینی و کاربرد آن

سنگ چینی و کاربرد آن

4دقیقه مطالعه

8 بهمن 1399

 آشنایی با نمای مدرن و ویژگی‌های اصلی آن

آشنایی با نمای مدرن و ویژگی‌های اصلی آن

4دقیقه مطالعه

29 اسفند 1400

Be the first to write a review

نظرات کاربران نظرات دیگران رابطه با این محتوا0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آیا می دانید
آتاسنگ به سراسر ایران ارسال رایگان دارد

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

مطالب مشابه دیگر