تولید و توزیع سنگ های ساختمانی در ابعاد تایل و اسلب

آدرس : اصفهان - شهرک صنعتی محمود آباد

کاربرد سنگ در ساخت حمام‌های لوکس

تعداد بازدید: 0 بازدید

در  این نوشتار قصد داریم تا به مناسب‌ترین انواع سنگ برای حمام های لوکس بپردازیم.
از سال‌های دور تا به حال از سنگ‌های طبیعی برای کفپوش، سنگ‌های دیوار و یا سنگ کف و دیواره سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌کردند. حالا اگر بحث حمام‌های لوکس در میان باشد، سنگی که در این‌ گونه حمام‌ها به کار می‌رود، متفاوت خواهد بود. همانطور که می‌دانید در حمام‌‌های لوکس باید از سنگ‌هایی با نوع مرغوب و مخصوص به کار برود. استفاده از سنگ‌های طبیعی در حمام باعث ایجاد حس آرامش شده و فضای مدرنی را برای بیننده ایجاد می‌کند.

انتخاب سنگ برای حمام

انتخاب کردن سنگ برای مکان‌هایی مانند حمام یکی از مراحل مهم در ساخت یک ساختمان می‌باشد. همانطور که می‌دانید میزان رطوبت در سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها، بالا است. در نتیجه جهت انتخاب سنگی که برای این قسمت مناسب باشد، باید به این نکته را توجه کنید که سنگ انتخابی، علاوه بر لوکس بودن از جذب آب پایینی برخوردار باشد. مواد و متریال‌های مختلفی برای به کار بردن به عنوان سنگ حمام وجود دارند، اما مناسب‌ترین مصالح برای این قسمت سنگ‌های طبیعی هستند. در انتخاب سنگ طبیعی نیز باید به این نکته دقت داشته باشید که سنگ‌های دارای خلل و فرج جذب آب بیشتری هم دارند و در زمان‌ کوتاهی دچار خوردگی و در نهایت تخریب می‌شوند.

حمام‌های لوکس با سنگ مرمر

یکی از زیباترین سنگ‌های تزیینی در بخش‌های مختلف ساختمان، سنگ مرمر است. سنگ مرمر، جزء سنگ‌های آهکی بوده و دارای طرح و رنگ‌های متنوعی است. به دلیل سطح صاف و صیقلی و شفافی که دارد، طرفداران زیادی را به خود جذب می‌کند و مشتریان زیادی دارد. اگر شما هم به دنبال انتخاب سنگ برای حمام خود و جذاب شدن فضای آن هستید، سنگ‌هایی نظیر مرمر به عنوان یک گزینه عالی در این مورد هستند.

سنگ مناسب برای حمام لوکس
حمام‌های لوکس با سنگ مرمر

دوام بالایی که انواع سنگ مرمر دارد باعث می‌شود تا سال‌ها در خانه شما مانند روز اول بدرخشد و زیبایی خود را از دست ندهد. مرمر نسبت به سایر سنگ‌ها گران‌تر است و به همین دلیل خانه و حمام‌هایی که در آنها سنگ مرمر به کار رفته باشد، جزء جذاب‌ترین و گران‌ترین خانه‌ها محسوب می‌شوند.

کاربرد سنگ برای وان حمام

با توجه به موقعیت مکانی ساختمان و یا کششی که منطقه ساختمان شما دارد، جهت نصب وان حمام گزینه‌های متعددی ارائه می‌گردد. متریال‌های مختلفی از جنس چوب، پلاستیک، فایبرگلاس و سنگ طبیعی در حمام‌ها به عنوان وان به چشم می‌خورد. در حمام‌های لوکس عمدتاً از سنگ‌های طبیعی شیک و گران‌قیمت برای وان استفاده می‌کنند. می‌توانید از نوع سنگ‌های مرمریت، تراورتن و یا حتی از سنگ‌های رودخانه‌ای نیز به عنوان وان حمام استفاده کنید. یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها پس از طی کردن یک روز پر از چالش، می‌تواند رفتن به داخل این وان‌های سنگی زیبا و خاص باشد.

مناسب‌ترین انواع سنگ برای حمام

سنگ‌ها علاوه بر اینکه در دکوراسیون داخلی نقش بسزایی دارند، مقاومت و استحکام بالای آنها باعث می‌شود در قسمت‌هایی مثل حمام بسیار کاربردی عمل کنند. علاوه بر سنگ مرمر که در بندهای قبلی معرفی شد، سنگ‌های دیگری نیز وجود دارند که برای به کار بردن در حمام بسیار مناسب هستند. سنگ‌هایی که می‌توانند برای حمام و سرویس‌های بهداشتی انتخاب شده و ظاهر زیبایی را برای شما خلق کنند، شامل موارد زیر می‌شوند.

انواع سنگ برای حمام لوکس
سمگ گرانیت مناسب ترین سنگ برای حمام لوکس

سنگ گرانیت

کاربردهای سنگ گرانیت بسیار زیاد است. این سنگ از جمله‌ سنگ‌هایی است که برای نمای داخلی حمام مناسب است، سنگ گرانیت است. سنگ گرانیت یک نوع سنگ آذرین است و دانه بندی‌های درشتی دارد، که با چشم به راحتی قابل مشاهده است. مقاومت سنگ گرانیت بسیار بالا بوده و نفوذ پذیری بالایی در مقابل جذب آب دارد. شما می‌توانید سنگ گرانیت را بدون اینکه تغییری در رنگ و طرح آن حاصل شود، با هر نوع شوینده‌ای که در نظر دارید، شستشو دهید. از دیگر ویژگی‌هایی که این سنگ دارد، می‌توان به مقاومت بالا در برابر خراشیدگی، طول عمر بالا، مقاومت در برابر ضربه و صیقل پذیری بالای آن اشاره داشت.

سنگ چینی

دیگر سنگ مناسب برای حمام و سایر مکان‌های مرطوب، در ساختمان سنگ  چینی است. علاوه بر این ویژگی، سنگ چینی از مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی برخوردار است. سنگ چینی بسیار شفاف است و به راحتی می‌توان آن را نظافت کرد. این سنگ دارای سطح خنکی بوده وگرما را به راحتی به خود جذب نمی‌کند. سنگ چینی از تخخل پایینی برخوردار است و اگر در طولانی مدت هم در مقابل جریان آب باشد، آب نمی‌تواند به بافت آن نفوذ کند. طیف‌های رنگی مختلفی از سنگ چینی در حمام‌های ساختمان‌های لوکس استفاده می‌شود، که باعث زیبایی بخشیدن به این فضاها می‌گردد.

سنگ تراورتن

یکی از دیگر سنگ‌هایی که در حمام و سرویس‌های بهداشتی کاربرد دارد، سنگ تراورتن است. این سنگ از دسته سنگ‌های آهکی است و دارای رنگ بندی‌های متنوعی نیز می‌باشد. جهت استفاده از انواع سنگ تراورتن در حمام و سرویس‌های بهداشتی می‌بایست، منافذ عمیق این سنگ‌ها را با دوغاب یا اپوکسی پر کنید. با انجام این کار می‌توانید سطح صافی از این سنگ داشته باشید و همچنین از نفوذ آب به درون آن جلوگیری کنید. همانطور که گفته شد سنگ تراورتن دارای طرح و رنگ‌‌های متعددی می‌باشد، با توجه به این موضوع شما می‌توانید طبق سلیقه خود و یا مطابق رنگ سایر قسمت‌های ساختمان، رنگ سنگ تراورتن را برای حمام خود انتخاب کنید و با هر بار مشاهده از آن لذت ببرید.

نظرات کاربران نظرات دیگران رابطه با این محتوا0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دسته بندی سنگ ساختمانی

جست و جو های محبوب

سنگ تراورتن یزد
سنگ تراورتن یزد

سنگ بر اساس کاربرد