0913-918-1512 – 0913-459-997

آدرس : اصفهان - شهرک صنعتی محمود آباد

0 امتیاز از 0 رای

سنگ مناسب برای روف گاردن

سنگ روف گاردن
296
1306
30 آبان 1400
نویسنده مطلب: مدیر

روف گاردن به تکنولوژی امروزی که برای سقف سبز شکل گیری شده و بر روی پشت بام‌ها و تراس ها […]

توضیحات

روف گاردن به تکنولوژی امروزی که برای سقف سبز شکل گیری شده و بر روی پشت بام‌ها و تراس ها اجرا می‌گردد، گفته می‌شود. سنگ‌های ساختمانی یکی از بهترین انتخاب‌ها جهت داشتن یک روف گاردن زیبا هستند. از آنجا که در ساخت روف گاردن معمولا از عناصر طبیعی بهره‌گیری می‌شود، حضور سنگ‌های طبیعی نیز می‌تواند طراحی این سازه را جذابتر و دلنشین تر کند و حس طبیعی‌تری را منتقل کند. در این نوشتار قصد داریم به سنگ روف گاردن و گزینه‌های مناسب برای آن بپردازیم.

طراحی و ساخت روف گاردن

همانطور که گفته شد روف گاردن را برای روی پشت بام‌ها و تراس ساختمان انجام می‌دهند. برای ساخت روف گاردن بعد از اجرای ایزولاسیون و زیرسازی پشت بام، همچنین تعبیه خروجی آب، سطح بام جهت کاشت چمن آماده سازی می‌شود. در زیباسازی، به روش متمرکز می‌توانید درختان و بوته‌های زیبا و سرزندای را به پشت بام منزل خود اضافه کنید. در این روش عمق کاشت بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید تعداد بیشتری درخت و درختچه داشته باشید. اجرای باغچه‌ها به روش سنتی نیز می‌تواند این  امکان را در اختیار شما قرار دهد، که فضای خاصی را ایجاد کنید.

انتخاب سنگ مناسب برای روف گاردن
انتخاب سنگ مناسب برای روف گاردن

مزایای روف گاردن

استفاده از روف گاردن دارای مزایای بسیاری می‌باشد که در ادامه بررسی خواهیم کرد. یکی از مزایای این کار این است که وجود یک باغ زیبا در پشت بام، باعث پاکسازی هوای اطراف کاهش آلودگی، کاهش جذب حرارت، کاهش مصرف انرژی و بهره برداری از آب باران می‌شود. استفاده از روف گاردن علاوه بر اینکه معماری ساختمان را ارتقا می‌دهد، باعث ایجاد چهره زیبا برای ساختمان شما می‌شود. همچنین علاوه بر زیبایی که این سازه ایجاد می‌کند، می‌تواند یک فضای تفریحی و زینتی برای گذراندن اوقات فراغت شما باشد یا حتی  زیستگاهی مناسب برای حیوانات ایجاد نماید.

فرآوری مناسب‌ترین سنگ روف گاردن

سنگ‌های ساختمانی در کارخانه‌ها به روش‌های مختلفی فرآوری می‌گردند. از جمله این روش‌ها می‌توان به صیقلی، چرمی، بوش همرف تیشه‌ای و غیره اشاره کرد. هر کدام از روش‌های فرآوری سنگ، ویژگی و جذابیت‌های منحصر به خود را دارند.حال این سوالپیش می آید که فرآوری سنگ مناسب برای روف گاردن کدام است. در این قسمت توصیه می‌شود که از سنگ هایی که دارای فرآوری صیقلی هستند، استفاده نکنید. زیرا سنگ‌های صیقلی باعث لغزنده شدن بیش از حد کف می‌شوند و این موضوع خطر آفرین خواهد بود. گزینه مناسبی که برای این بخش وجود دارد، سنگهایی هستند که به روش‌های چرمی و بوش همر فرآوری شده باشند. انواع سنگ تیشه‌ای نمونه‌ای از بهترین سنگ روف گاردن هستند.

ویژگی سنگ مناسب روف گاردن

اولین ویژگی مهمی که در مورد سنگ مناسب برای روف گاردن وجود دارد، فرآوری آن است که در بند قبلی به آن پرداخته شد. چندین ویژگی دیگر را باید برای این سنگ در نظر داشته باشیم، که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. سنگی که در بام‌های سبز به کار برده می‌شود، باید مقاومت کافی در برابر شرایط محیطی مختلف را داشته باشد. همچنین این سنگ باید از قیمت مناسبی برخوردار باشد، تا علاوه بر زیبایی بخشیدن به ساختمان مقرون به صرفه نیز باشد. سنگ مورد استفاده در این بخش باید ویژگی‌های متناسب با طراحی بام سبز را داشته باشد، تا بتواند به خوبی جوابگو باشد. از دیگر ویژگی‌های سنگ مناسب برای استفاده در روف گاردن این است که باید مقاومت بالایی در برابر نور آفتاب داشته باشد، زیرا قرار است مدت زمان زیادی در معرض تابش نور آفتاب قرار بگیرد.

ابعاد سنگ کف روف گاردن

سنگ کف با توجه به متراژ پشت بام یا تراس و یا سلیقه افراد مشخص می‌گردد. اما به صورت کلی جهت ساخت کف روف گاردن از سنگ‌هایی با ابعاد ۳۰ در ۳۰ و ۴۰ در ۴۰ استفاده می‌کنند. استفاده کردن از سنگ‌های ساختمانی با این ابعاد دو مزیت دارد. اولین مزیت آن این است که احتمال شکست سنگ کمتر بوده و پرتی آن نیز در این ابعاد کاهش می‌یابد. مزیت دوم آن این است که با استفاده از سنگ‌هایی با این ابعاد می‌توان شیب‌بندی دقیقی داشت و آب باران را به درستی هدایت کرد تا از تجمع آن در یک نقطه جلوگیری نمود.

بهترین و متداول‌ترین سنگ روف گاردن

کفپوش‌های سنگی علاوه بر طبیعی بودن بسیار زیبا و دلنشین هستند. سنگ‌های ساختمانی به طور ذاتی خنک هستند و سطح سختی دارند و برای آب و هوای گرم بسیار ایده‌آل هستند. معمولاً از دو دسته سنگ برای روف گاردن استفاده می‌کنند. این سنگ ها شامل انواع سنگ تراورتن و سنگ‌های طرح چوب می‌باشد.

سنگ تراورتن به دلیل تنوع زیاد در طرح و رنگ و ویژگی و مزیت‌هایی که دارد، برای ساخت روف گاردن بسیار مناسب است. این مدل سنگ‌ها را می توان به راحتی تمیز کرد و ویژگی مهم آنها این است که گرد و غبار را به خود نمی‌گیرند. سنگ‌های طرح چوب نیز می‌توانند فضایی بسیار دلنشینی را ایجاد کنند و با سبکی مشابه چوب فضایی نوستالژیک را بسازند. سنگ هایی که در روف گاردن و بام سبز و تراس سبز استفاده می‌شوند، معمولاً به رنگ کرم هستند. استفاده از سنگ با رنگ کرم، باعث ایجاد گرمی و گیرایی در آن بخش خواهند شد.

 انواع  سنگ تزیینی

انواع  سنگ تزیینی

3دقیقه مطالعه

28 آذر 1402

Be the first to write a review

نظرات کاربران نظرات دیگران رابطه با این محتوا0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آیا می دانید
آتاسنگ به سراسر ایران ارسال رایگان دارد

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

مطالب مشابه دیگر